[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Červenohorské sedlo - Ostružná

15.9.2017 - 17.9.2017

S klukama na podzimních horách. Naplánovali jsme trasu z Červenohorského sedla na Šerák, kde přespíme a potom další den slezeme do Ostružné na vlak. Abysme na Sedle byli dost brzo ráno, vyrážíme už v pátek odpoledne do Koutů na Desnou, kde nám kamarádka doporučila úplně nový penzion za velmi příznivé ceny.

Posezení neláká, je sychravo

Příjezd byl sám o sobě dost zábavný - kolem páté mi volala paní z penzionu, kdy že přijedeme, protože za chvilku odchází. Nakonec jsme se domluvili, že nám klíče nechá v sejfu a dala nám heslo a návod, jak se dovnitř dostat. Bylo to sice trochu napínavé, ale všechno fungovalo podle popisu, takže jsme nemuseli spát venku.

Mlžné pohledy Turista, co nás předběhl Honza u Vřesové studánky

Večer jsme obhlédli sjezdovky v Koutech a pěkné vyřezávané sochy ve "skanzenu". V podobném duchu, jako se obvykle vyřezávají různí Krakonošové a Radegastové, jsou tu zpodobněné různé profese jako uhlíř, mlynář a podobně. Bylo to celkem působivé, hlavně proto, že tam byla prakticky úplná tma. Dan se odvážil jen na kraj, ale s Honzou jsme to prošli celé, dokonce se nám podařilo přelézt potok, aniž bychom do něj spadli.

Lávky přes mokřady Na vrcholu Keprníku Chata na šeráku

Po hřebenu se šlo dobře, díky mírnému dešti jsme se nikde moc nezdržovali a po pár hodinách mlžnými horami, ze kterých se vynořovaly jen stromy, lávky přes mokřiny a dálkoví bežci, jsme dorazili na chatu Jiřího na Šeráku. Večeři nám ochotně naservírovali už po obědě, načež Ala usnula. Probudila se večer tak akorát, abych stihl rychý večerní výběh zpátky na Keprník.

Zvonička Sestup - stará zásobovací cesta Horské šílenství

Sestup do Ostružné šel jako na drátkách a na nádraží začalo lít jako z konve. Časování ideální.

Podrobnosti

Sobota 16.9.2017
Kouty nad Desnou - autobus - Červenohorské sedlo (1036m) - po hřebeni - Keprník (1459m) - Chata na Šeráku (1363m). Přibližně 9km, výstup 517m, sestup 190m.
Neděle 17.9.2017
Chata na Šeráku (1345m) - po červené a modré - Ostružná (700m). Cca 6km, sestup 645m.

Mapa: KČT 55 - Hrubý Jeseník (1:50 000)

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Na Keprník S klukama na horách Přechod do Branné Poslední běžky Zimní Keprník

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail