[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

S klukama na horách

7.6.2014 - 9.6.2014

Klukům je už dost roků, abysme mohli zkusit vyrazit do hor. Danovi bylo pět, Honzíkovi tři, a měli jsme už pár výletů, kdy pět kilometrů ušli. Pro začátek jsme chtěli zkusit něco menšího, takže jsme vybrali starou známou hřebenovku v Jeseníkách.

Pohled zpátky na Šerák

Ze Šeráku (kam se dopravíme lanovkou) na Červenohorské sedlo. Vezmeme to piánko pomalu a se spoustou zastávek, co bez dětí zvládáme za dvě hodiny bude na tři dny. Navíc na obou místech mají bazén, což by ty dva mohlo taky na chvíli zabavit.

Čekáme na vlak Venkovní hřiště na Ramzové Potůček pod Obřími skalami Šiškovaná

V sobotu ráno jsme odjeli vlakem směr Ramzová. První noc máme domluvenou v hospodě/penzionu hned u nádraží. Ukázalo se to jako celkem šťastná volba, na děti jsou dobře zavedení - vedle jídelny je herní koutek, venku budova s bazénem a obrovské prolízačkové hřiště, které kluky okamžitě nadchlo. Honza si vyžádal houpání a Dan podnikal divoké výstupy na věž hradu.

Spousta zábavy v lese Konec lanovky na Mračné Dan s pochodovým klackem Brouček

Odpoledne jsme vyrazili na "aklimatizační tůru" k lanovce a potom doleva směrem na Obří skály, kam jsme samozřejmě nedošli. Zato jsme naházeli několik tisíc kamínků do potoka a svedli šiškovou bitvu. Večer jsme se dostali i do bazénu. Podle očekávání kluci do vody nejdřív nechtěli, pak jsem ale Dana přesvědčil, takže potom zase nešel dostat ven. Honza zatím pobíhal po břehu. Asi tisíckrát jsme mu řekli, že mokré kachličky kloužou a že se natáhne. Neposlouchal, takže záhy zjistil, že mokré kachličky kloužou a natáhl se. Slzavé údolí a nešťastný šafářův dvoreček.

Stavíme domeček na Keprníku Společná fotka na Keprníku Hřebenovka

V neděli nás uvítal krásný den a prázdná lanovka, která nás vyvezla nahoru na Šerák. Další postup byl celkem typický, nejdřív ke zmrzlině na chatě na Šeráku, pak ke kamínkovým stavbám na Keprníku, vodním průzkumům na Vřesové studánce, svačince na Trojmezí a houpání Honzy od Červené hory až na sedlo. Dorazili jsme bez ztráty kytičky, Dan ušel kolem osmi kilometrů, Honza tak pět. My s Alou jsme byli zničení, jako bychom šli pětatřicet.

Výhled na Vozku Vřesová studánka Živi dorazili na Červenohorské sedlo

Na Červenohorském prakticky nikdo nebyl, bazén čistili, ale stejně jsme na něj neměli ani pomyšlení. Následoval už jen sestup další den pomocí autobusu do Šumperka a vlaku domů. Docela příjemný výlet.

Podrobnosti

Trasa druhého dne: Šerák (1300m) - po červené - Keprník (1423m) - Trojmezí (1315m) - Vřesová studánka - Červenohorské sedlo (1013m). Přibližně 9 km.

Mapa: KČT 55 - Hrubý Jeseník (1:50 000)

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Poslední běžky Jesenická šedesátka Červenohorské sedlo - Ostružná Jeseníky Přechod do Branné

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail