[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Alpenwander revival

26.7.2020 - 28.7.2020

Alice píše: Sbalit spacáky, jídlo, roušky a děti a hurá na pořádnou jódlovačku. Dan mě v předsíni opět neposlouchal a tak místo: "vezmi si ty pohorky, nevadí, že smrdí", slyšel "neber si ty pohorky, děsně smrdí" a vyrazil do Alp v děravejch keckách (z boty lezly 3 prsty). Ale ušel to, ušli jsme to všichni. Raxalpe v nejteplejším dni prázdnin, s covid restrikcema, a moc se nám to líbilo.

Blízko kříže na vrcholu Preinerwandu

Výlet naplánovala Pavla velmi prozřetelně mimo víkend, takže v horách sice bylo hodně lidí, ale vše klaplo hladce - parkoviště, lanovka, ubytování, i opuštěné "pausenbrot platz".

V neděli "na rozchozenou" jsem navrhla soutěsku Johannesbachklamm u Würflachu. Jestli je tu ještě někdo, kdo tu vánoční historku neslyšel, tak ve zkratce - před léty jsme si se ségrou zaplatily organizovaný zájezd "za adventní atmosférou" do "dechberoucí soutěsky v předhůří Alp". Zájezd byl naprosto příšerný a zapsal se do našich nočních můr. Soutěska je krásná, vánoční trhy tu organizuje místní obec a byly taky moc hezké, ALE když do malé vesničky najede deset českých autobusů a dostanete tu rozchod na 8 hodin v -15°C, tak se ta soutěska prostě ucpe a nemůže to být pozitivní zážitek (pak už jsme nikdy nikam se zájezdem nejely).

Soutěska Johannesbachklamm Příchod k soutěsce Začíná náročnější terén Horská chata Ottohaus

Ale v létě, na hodinku s kamarádama lze soutěsku jen doporučit. Ve vesničce je pěkné dětské hřiště, kde jsme si udělali piknik a taky je tam cukrárna, která otevřela přesně ve chvíli, kdy se Honzík začal pídit po sladkém ochlazení.

Pak naše výprava přejela do ubytovny, u které bylo opět krásné hřiště, kde se děti zabavily na 3 hodiny a my jsme tedy neroztleskávali žádnou vycházku, ale zapadli jsme do jídelny a udělali si party už odpoledne.

Odpočinek u kříže První pohled na Habsburghaus

Ráno jsme se přemístili k nástupu na Rax Cableway a nechali se vyvézt na náhorní plošinu. První část túry vypadala, že výlet bude mírný, nenáročný a že to bude blízko, leč ta plošina úžasně zkresluje. Končili jsme na chatě Habsburghaus v 16:00 odpoledne, ale museli jsme do toho pořádně šlápnout. Děcka byly úžasný a ťapaly statečně.

Na chatě to byla čirá romantika, pivo, výhled, jen ten výčepní byl nějakej divnej. Limitovala nás především němčina, kdybychom zvádali plynnou konverzaci (a přinesli ohnivou vodu), tak bychom do party zapadli lépe. Co je velká slabina chaty je, že nedisponuje pitnou vodou. To jsme nevěděli a další den jsme měli s vodou dost napnutý, takže jsme do toho opět pěkně šlápli a před jízdu lanovkou jsme stihli ještě zmrzku.

Habsburghaus Honza s místním psiskem Cesta zpět

Dole u parkoviště teče řeka Schwarza, má úžasnou barvu a je u ní úžasná plážička. A kdybysme kvůli světlům na autě (který nesvítily) tak moc nespěchali domů, tak jsme se tam rozhodně vykoupali. Odepřeli jsme si i spitze zmrzlinárnu ve Wiener Neustadt a benzínku na občerstvení jsme vybírali tak dlouho, až jsme najeli do echt Wiener Stau, kde jsme strávili 2,5 hodiny. Naštěstí hned za Vídní měl Rosenberger otevřeno, děti zachránil štrůdl, Romana gulasch suppe a kafe, a mě Coca Cola.

Podrobnosti

Pondělí 27.7.2020
Lanovkou (Raxseilbahn) z Höllentalu na plošinu Raxalpe (1500m) - Otto-Schutzhaus (1630m) - Kammweg podél hrany plošiny na Preiner Wand (1783m) - přes Seehütte po Kaisersteig - Habsburghaus (1786m). Cca 10km
Úterý 28.7.2020
Habsburghaus (1786m) - po Hoyossteig - Klobentörl (1654 m) - útulek Rax - Losbühel (1621 m) a vyhlídka severně od něj - Schwaigriegelsattel (1623 m) - zpátky lanovkou dolů. Cca 10km

Odkazy:

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Alpenwander na Hochschwab Orlí stezka aneb "jen aby to nebylo moc měkký" Gippel a Göller Sníh na Tonionu Waxeneck

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail